Motto

Sacrificiul sacrificiilor e acela de a suferi si a muri pentru pacatele pe care nu le-am comis( ele nu sunt in Mine ) dar Le-am asumat si asta numai Iisus Hristos a facut !
Să biruiesc lipsa de măsură a răului printr-o iubire şi un bine fără măsură pentru că nimic nu dăinuie în afara iubirii !
Textele ce le pun la dispoziţia cititorului nu au intenţia să ofere răspunsuri finale,oferirea lor este parte a unui proces continuu de căutare,atât a mea cât şi a voastră.
Dumnezeu să vă binecuvinteze !



sâmbătă, 7 mai 2011

Alegerea partenerului

                                         Text Monahia Siluana Vlad


Care sunt criteriile in alegerea
partenerului in vederea
 unei casatorii bine placute
in fata lui Dumnezeu?
Ce trebuie sa urmarim
ca fata sau baiatul sa aiba?

Il cantaresti bine,vezi
 cate kilograme are,
cati centrimetri,
daca are masina,daca are casa...
cati ani are,unde sta ,
cum sunt parintii,
baietii se vor uita
cum e soacra-cam asa
 are sa fie si fata,eventual
 vedeti cum sta cu ADN-ul,
ca acum vedeti cum e cu genele astea,
sunt pericole mari!
Cam astea ar fi criteriile de casatorie!
Ah .nu,am uitat.
Consultati zodiacul,si pe ala chinezesc
 si pe ala romanesc,vedeti daca va potriviti.
Ca se pare ca berbecul se impunge
cu capra si nu merge,si asa..
..sunt o multime de criterii
 care mai decare mai paranormale !...
Nu!  Singurul criteriu este dragostea
 insotita de dorinta si hotararea
 de a ne mantui impreuna.
,,Mai baiatule,simt ca eu langa tine
 ma mantuiesc.Si tu simti?
Asta e tot!
,,Vrei sa porti crucea cu mine?
Noi suntem oameni,n-avem revelatii,
profitati de faptul ca sunteti
 baieti si fete,inainte de a fi
 barbat si femeie,si cand va plimbati,
jucati-va  de-a
,,cum vezi tu viata de familie?"
Si o sa aflati multe lucruri din care
 puteti sa faceti si niste criterii,
dar nu absolute.
Si o sa aflati multe.,,A ,ce bine,
eu cand am sa ma casatoresc,
sotul meu o sa imi aduca
o masina de spalat,ca trebuie neaparat
 sa aiba masina de spalat,
ca doar nu o sa ma apuc sa spal eu,
ca imi rup unghiile"
Uitati-va si la unghiute,
daca sunt lungi,lungi,lungi tare ,
s-ar putea sa fie un criteriu
Dar,sa nu va luati dupa asta,
ca stiti ce usor se taie unghiile?
Adica sa nu fugiti de fata
ca are unghiile lungi.
Luati o forfecuta ,i le taiati
si cautati inima fetei.
Nu exista criterii.
Persoana este de necantarit,
de nemasutat si este o taina.
Ea nu se cunoaste decat prin dragoste.
Cea mai mare inselaciune
 a vrajmasului este cand omul primeste
gandul ca ceilalti pot deveni
 conform dorintelor noastre.
Ba ,chiar Il si invatam pe Dumnezeu
 ce si cum sa fac pentru ca noi sa-I
putem implini  poruncile si sa-l iubim
pe aproapele.
Si eu am trait asta cand eram
 la inceputul credintei si Ii explicam
Lui Dumnezeu:,,Doamne,Tu trebuie
 sa-i schimbi pe astia
ca sa-i pot iubi.Asa cum sunt ei
acum,eu nu-i pot iubi"si-v-am mai spus
Domnul a inceput sa ma schimbe pe mine!
Apoi, o alta mare inselare este
sa crezi ca pentru a iubi trebuie mai intai
 sa cunosti omul din fata ta.
Nu,ci ca sa cunosti,..... ,trebuie sa iubesti.
Cand iubesti.
Pentru ca cel care nu iubeste
 nu vrea sa cunoasca .
Cunosti cele ascunse ale omului
 si primesti noi puteri de la Dumnezeu
 ca sa iubesti .
Iubesti intai ca frate si sora in Hristos
si abia apoi te pregatesti
pentru cunoasterea adusa
 de harul nuntii-Taina Casatoriei.
Si daca ai intalnit o fata care
,parca s-ar potrivi"si de care te simti atras
nu te opri aici ci mergi mai departe si zi:
,,Doamne ,daca Tu vrei sa fie nunta
 si sa ne mantuim impreuna,
da-mi sa o iubesc in Tine,
da-mi sa doresc sa aflu taina ei adanca,
de persoana.Sa te vad pe Tine prin ea"
Daca esti fata,nu uita
Dumnezeu v-a facut si El este petitorul vostru
.Nu va fie teama ca ramaneti nemaritate.
Nici voi ,baieti,ca ramaneti neinsurati.
Dumnezeu va gaseste mireasa.
Voi doar sa-L aveti pe Dumnezeu cu voi in voi.
Si mai ales nu va ganditi ca sunteti
 urate sau urati.Nu exista oameni urati.
Stiti de ce ni se pare ca suntem urati?
Pentru ca ne uitam in oglinda
,ne comparam,ne cantarim
 in functie de alta persoana.
Nu in oglinda va vedeti chipul,
ci in icoana.Uitati-va la Cel din icoana
rugati-va Celui din icoana,
lasati-va priviti de Cel din icoana
 si veti vedea cat sunteti de frumosi
Chipul lui Dumnezeu e in noi.
Trebuie sa-l aprindem prin rugaciune
 si sa-l lumineze .Vom fi stralucitori!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.